neděle 4. listopadu 2012

Mt. Taranaki a Auky

Po treku kolem pohoří Tongariro s Aukym přejíždíme pod kopec co se jmenuje Mt. Taranaki. Je to dominanta celého zdejšího regionu a poloostrova Egmont, a jak by ne, když se tento sopečný kužel tyčí 2518 metrů vysoko nad okolní krajinu a to přímo od moře. Hora je dosti podobná japonské nejvyšší hoře Fudži a proto jí občas dělá dvojníka ve filmech. V maorském překladu znamená Taranaki něco jako "Vrchol bez stromů" a pro původní obyatele NZ je tato hora hodně povátná . Pro mě je to poslední velký kopec na který bych si rád vyšlápl, a tak balím batužek na jeden den a jde se na to. Je to asi nejnáročnější kopec na který jsem se tu drápal, ale v pěkném jarním počasí si to dosti užívám. A výhledy z vršku? Luxusní! V dálce je vidět Tongariro, pod vámi jsou mraky a do toho všeho svítí sluíčko. Myslím, že lepší kopec na závěr cesty po NZ jsem si ani nemohl vybrat.

 A pak se věci dávají rychle do pohybu. Inzeruji prodej Aukyho na internetu a okamžitě se mi ozývá spousta zájemců. Následuje cesta do Te Puke ke kamarádovi Petrovi, kde dávám mého cestovního parťáka do pucu, pak cesta do Auklandu a zpátky se vracím bez auta. Ano mé milované autíko jsem prodal. Nejradši bych ho sbalil do batohu nebo přestavěl na ponorku a vzal si ho sebou domu, ale to nejde. Najel jsem s ním během 7,5 měsíců 12164 km po NZ a kromě malého problému mě nikdy nenechal ve štychu. Věčná slava tomuto vozítku.
A co bude následovat teď? Pro Petra v Te Puke budu teď stavět ještě koupelnu a opravovat jeden pokoj na jeho domě. Pak si asi půjčím anonymní vůz z půjčovny ještě navštívím pár míst na severním ostrově. Ale o tom zase příště. Fotky jsou hier.   

Žádné komentáře:

Okomentovat