neděle 25. března 2012

Auky II

"Můj vůz je spolehlivý a věrný...", tak tuto hlášku pronesl herec Hanzlík v mém oblíbeném filmu Slavnosti sněženek, když se snažil opravit trabanta. Můj vůz Toytota Estima - zvaný Auky rozhodně těmito vlastnostmi neoplýval. I přese všechno rozmazlování, co jsem mu poskytl, se na něm pořád něco kazilo. A vyvrcholilo to tím, když mu upadly dveře od kufru. Naštěstí to nebylo za jízdy, ale moje trpělivost s tímto vozítkem přetekla - ať si s ním užije zase někdo jiný. Na cestách budu potřebovat spolehlivý vůz co mi bude domovem a ne tohle. Dveře + pár dalších maličkostí v servisu rychle spravuji a auto s klidným svědomím, že mu zrovna nic není prodávám dál. No a koupil jsem nový vůz. Je to Nisan Serena a jmenuje se Auky II a pořídil jsem ho odjednoho čecha co letěl domů.



 Vozítko je to staré, ale motorově vypadá v pohodě, má to náhon na 4 kola, což se na zdejších štěrkových cestách bude hodit a vypadá sympaticky. Auto je jenom děsně špinavý a nemá postel. A tak kupuji pár desek, hřebíky, pilku ...a začínám budovat. Prvně se ale pouštím do úklidu, a pochvíli docházím k přesvědčení, že auto snad nikdo nikdy nemyl. Ve vnitř je neuvěřitelně zasraný, a tak mi to vezme dobrý 3 hodiny, než začne vypadat trochu k světu. Alergik na prach by měl problém. Pak následuje měření, řezání, stloukání ... a postel je hotová. Interier jsem se snažil co nejvíc vychytat, pač vůz mi bude domovem. Pro větší "komfort" přistavuji ještě "kuchyň" s "kuchyňskou linkou". Matraci na postel jsem nakonec sehnal na internetové aukci za 10 dolarů a nádobí, krabice na věci + pár dalších drobností mi přenechali zase jiní češi co jeli domů. Pánvička je z místní Armády spásy a stála jen 4 dolary a je teflonová - takže super kup. Už chybí jenom ušít záclonky, a barák na kolečkách bude hotov. Pro více fotek z výstavby se můžeš podívat sem.   
P.S. v galerii fotek přibyly obrázky z expozice o Anktartidě a podmořského světa.


4 komentáře:

  1. Super kaaara :-) bych to hned vymenil za tu muji fabku kdyz vidim jak jsi to paradne vytunil!! at slouzi a hodne km bez problemu preji Honza a Peta.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Honzo, moc pekny bydleni. Ty by jsi se tim mohl zivit. Pokud nesezenes misto na farme, vestavby na miru to jisti :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Honzo,
    čtu si tvoje zápisky a hodně se koukám na fotky. Vzpomínám si na svoji cestu do Madridu... nebyla sice tak dobrodružná a daleká jako ta tvoje, ale úplně si vzpomínám třeba na školu, kde jsem se učila španělsky a taky jsem ve skupině měla nějaký Japonce a Vietnamce (oni jsou asi všude :-) a jejich španělština byla taky dost vtipná... :-)
    To auto jsi si opravil fakt moc hezky! Já obdivuju šikovný chlapy, protože já (byť emancipovaná žena :-) bych po důkladném úklidu nakoupila o dvě matrace navíc a nějaký ten krásný polštář a bylo by hotovo. Ale záclonky bych měla taky pěkný :-)) Přivezeš si ho do Brna?? :-)
    Užívej posledních dnů a napiš něco ze zážitků s tvým novým domovem - máš moc pěkný sloh :-)

    Katka

    OdpovědětVymazat
  4. Honzi,
    ty jsi fááákt šikovný! Okoukla jsem všechny fotky z výstavby, mrkla na seskládaná prkýnka postele a viděla před sebou precizně obité stěny chaloupky :).
    Prostě to máš v malíku. Půjdu s Tebou v ČR do bussinesu a budeme tunit stará auta pro trampy na dovolenou :)
    A to antarktické centrum, krása, taky jsem tam byla, zlatíčka tučňáci, co při plavání vypadají, jakoby letěli :) a letět vůbec neumí ... jooo, mí oblíbení ptáci :).
    Taky Auky II a Honzíku na vaše společné cesty - tfuj tfuj tfuj - držte se!

    OdpovědětVymazat