čtvrtek 26. ledna 2012

První školní zážitky a pár postřehů

Jak praví klasik, plány jsou od toho, aby se měnily. Můj plán ze změnil asi hodinu po příleu na NZ. To když jsem se od školní koordinátorky dozvěděl, že rodina kde jsem měl spát nějak nemůže, ale že sehnala nějaký super důhodce co by mě snad chtěli. O.K. - vůbec mi to nevadí, pač beztak nemám, kde jinde spát. No a druhá věc byla, že do školy můžu jít hned další den (středa) a ne v pondělí, jak bylo původně domluveno. Začít se má z ostra, a tak kyvu hlavou že jo, pač jim  nerozumím ani slovo a tak si domýšlím, že to tak asi mohlo být. Za chvílu přijíždí Keyth což je vitální důchodce co má asi 80 let a veze mě k nim domů. Domeček je kousek od školy, asi 20 minut pešky a je docela hezký. Mají super terasu, kde je nádherný výhled na moře. Keythova žena se jmenuje Pat a je velmi milá. Když na mě mluví, tak se jí dá i něco rozumět narozdíl od Keytha, který má tak vychrchlaný hlas, že bych mu nerozuměl ani, kdyby mluvil česky. Dalšími obyvateli domu jsou Monty a Vladimír. Monty je pes a Vladimír je studen z Ruska co tu taky bydlí. Tomu jedinymu se dá trochu rozumět, pač mluví skoro stejně blbě jako já. Mám takový malý pokojík, kde nic nechybí kromě stolu a židle. Koupelnu a záchod mám společnou s Vladimírem. Je tu i Wi-Fi. Po cestě jsem docela vyšťavenej a tak jdu spát hned po večeři asi v sedm.




Druhý den ráno jdu s Vladimírem do školy, kde se mě ujímá koordinátorka Irena, co má na starosti evropany. Je pro představu, tak Japonce, Korejce, Thajce a další asiaty má na starosti asi dalších šest lidí. Takže zastoupení na národů na škole je jasně daný. Irena mi ukazuje školu a co kde je. Pak jdu psát rozřazovací test z angličtiny na počítači. Při páté otázce se program, kde píšu test vypne. Nevadí, zapínám program znovu a při asi 10 otázce se vypne celý počítač. Jdu za Irenou a na třetí pokus a na jiným počítači vše klapne. Pak následuje vstupní pohovor a já se dozvídám velkou novinku, že jsem začátečník. Takže žádný překvapení a hurá do výuky. Vyuka se skládá ze dvou bloků, dopolední kde jsme ve třídě 2 - Já a Aziz, což je Saud. V odpoledním bloku je nás už víc, je to takový náodnostní mix - Švýcar, Rus, Ruska, Chilan, Saudi a samozdřejmě Japončici. Pak tu je jestě jedna paní co je celá zahalená v černým a koukají jí jenom oči. Když jsem se jí ptal odkud je tak, jsem jí nerozuměl, pač má zahalenuou i pusu. Dneska dokonce celá muslinská komunita opustila v pulce výuky třídu a šla se někam modlit, ale to nikoho nepřekvapí - jsou tu na to zvyklí. Taky mě překvapilo, že tu nejsem zdaleka nejstarší co se učí anglicky. Dokonce jsem tu viděl i Japončíka co mu mohlo být tak 60 let.





No se týče mě a angličtiny, tak to zatím moc nedávám. Místním nerozumím vůbec, a tak se domlouvám rukama nohama, ale zatím jsem si vše potřebné zařídil. Dokonce mám už i místní telefoní číslo, ale koupit si do něho kredit byl fakt mazec, ale taky se to povedlo. Funguje to tu prostě všechno jinak. Dobíjení kreditu i spousta dalších věcí. Tak se třeba všihni zdraví, usmívají se na sebe a jsou milí, když něco potřebujete. Když vcházíte do silnice, tak vás auto srazí z pravé strany i když by jste to čekali naopak - chce to opravdu hodně opatrnosti než si vyknete, že jezdí vlevo. No a jetu teď docela teplo. Hned za školou je pláž, kde to docela žije. Taky se mi líbí, že každý večer v devět udělá Pat čaj snaží si s náma povídat. Se mnou je to pro ní asi uprtpení, Vladimír je na tom o něco líp.

Tak tohle jsou ve zkratce moje první zážitky a postřehy. Moc Vám všem děkuji za komentáře na blogu i osobní emaily a jak bude něco nového, tak to sem zase vylepím.

10 komentářů:

  1. Honzi, skvělý. Hltám každý řádek :o) začátky jsou vždycky těžký, ale neboj, to se poddá.
    Drž se a nasávej anglinu. pa *Ivča*

    OdpovědětVymazat
  2. Zdar borče, drž se a nenech se zleva zajet :-) Jsem zvědavej, jak se ti bude jezdit autem, jestli si tam uděláš i řidičák.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Honzi,

    čtu s potěšením tvoje první zážitky z NZ a školy. Akorát nevím, kde vlastně jsi: přímo v Aucklandu nebo jinde ? Možná, žes to někde psal nebo říkal, ale já si to nepamatuju. Kdybys potřeboval nějakou podporu, třeba jazykovou, neváhej a piš. Piš samozřejmě dál, VK nasadil svými "zápisky z cest" vysokou laťku, tak ať ho trumfneš.
    Honza Li

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Honzíku,
      máš pravdu, já zapomněl napsat, kde vlastně jsem. Tak jsem na předměstí Aucklandu ve čtvrti co se jmenuje Browns Bay a je to asi pl hodiny jísdy autem na sever od centra. Pokud by jste Danou měli nějaký dotazy ohledně NZ, jak jsi psal, tak se na mě klidně obrať. Rád odpovím pokud budu vědět. Měj se Honza

      Vymazat
  4. Hi buddy.
    I'm glad he's enjoying. Only I am afraid, before you speak Russian as in English. For this reason I am writing it in English :-)
    Hello Japanese girl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdarec,
      tys navštívil nějakej rychlokurz angličtiny nebo, že by Google překladač? :-) Každopádně jsem rád že píšeš. Tak se měj Draku a neflákej to lezení, jak dovalím zpět budeš mi ty cesty muset tahat. Měj se Honza

      Vymazat
  5. čus, zatím vše vypadá dobře, tak držím pěsti, ať to tak vydrží až do konce a koukala jsem, že ve škole mají seakayaky - to je dobrá škola :-) měj se fajn Peta

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Honzi.
    Tak ten domeček vypadá mnohem líp než ten, na který jsme koukali na Google maps, pohoda na terase, moře i škola kousek - paráda! V takovém prostředí ta angličtina do hlavy jen posviští :). Take care and good mood like all the newzealanders :) ... jakoby nebylo angličtiny kolem Tebe všude dost, ještě jí s Dušanem valíme i na blogu, že? :-D
    pa Zuzka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Džany, pěkné články, vypadá to že je tam sranda !

    užij si to a těším se na další info a o průběhu :-)

    honza pištora

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Honzo,
    no srandy si tu někdy užiju až moc. To zkrz tu moji angličtinu. Ale doufám, že se to časem zlepší. Chystám se o tom taky něco napsat. Měj se hezky. Honza

    OdpovědětVymazat